djczas, no to wszystko jest ok jak bedziesz mial to mi dasz i ja wysle, kilka osob takich czeka na te naklejki no ale najwazniejsze ze cos sie juz wyjasnilo w sprawie
Nie znam tych aut ale przymierzam się do któregoś z tych:
1 - OCTAVIA TOUR SPORT benzynowy 1,6 / 75 kW (102 KM)
2 - OCTAVIA classic benzynowy 1,6 / 75 kW (102 KM)
3 - OCTAVIA TOUR PLUS ICE + benzynowy 1,6 / 75 kW (102 KM)
Autko potrzebne głównie do jazdy w mieście sporadycznie w dłuższe trasy.
Które byście polecili ?
Tour Sporta. Ładny wygląd, lepsze siedzenia z pełną regulacją, wnętrze w ciemnej tonacji i dużo wyposażenia w dobrej cenie. Zastanów się nad 1,8 Turbo - to tylko +6k PLN. Niewiele większe spalanie a o wiele większa radocha.
Jeśli nie jesteś traktorzystą /tzn, miłośnikiem diesli/ to też bym dołożył te 6 tys. do 1.8T :szeroki_usmiech. Wersja Tour Sport w kolorze czarnym wygląda OK!
To zupełnie inny samochód w porównaniu do 1.6. Trzeba tylko pamiętać o zasadach eksploatacji turbiny /dotyczy 1.8T i 1.9TDI/.
Jak ma być oszczędniej to 1.6 w wersji Tour ICE /klima obowiązkowo/.
seven, classic to Octavia II ? IMO obejrzyj sobie Tour Sporta i zastanow sie powaznie nad silnikiem 1.8T, dobra w trasy jednostka, wcale (w trasie) nie pali jakos kosmicznie (Do Wilna i z powrotem + jazdy po Litwie, w sumie jakies 1700km, wyszlo mi 7.2/100km), jedynie w miescie w korkach pali, ale czy jakos duzo w stosunku do 1.6 ? Jak mialem Lanosa 1.4 to w miescie palil mi 9-10, a Octa wciaga 9-12, tylko ze teraz mam wiecej korkow i duzo bardziej paliwozerna trase.
Oglądałem wersje OCTAVIA TOUR PLUS ICE + benzyna 1,6 / 75 kW (102 KM) którą brałem mocno pod uwagę, ale po zapoznaniu się z ofertą Skody spodobała mi się OCTAVIA TOUR SPORT która jest droższa o niecałe 6 K PLN (z tym samym silnikiem) z fajnymi dodatkami których nie posiada TOUR PLUS ICE + (światła przeciwmgielne, el. sterowane i podgrzewane lusterka zewn, alu felgi, skórzana kierownica, biegi, hamulec ręczny, kubełkowe fotele przednie i inne.)
Autem tym głównie będzie jeździć kobieta, głównie w mieście do 20 000 km rocznie dlatego doradźcie mi czy jest sens dokładać 6 patyków do silnika 1.8 T/ 110 kW (150 KM) tym bardziej, że przesiada się z clio II 1.2 (75 KM) ? I w tedy wybór by musiał by się toczyć pomiędzy OCTAVIA TOUR SPORT 1,6 / 75 kW (102 KM) a OCTAVIA TOUR PLUS ICE + 1.8 T/ 110 kW (150 KM) bo są mniej więcej w tej samej cenie. Tylko w ice + było by uboższe wyposażenie.
Jak ma tym jeździć kobieta to nie warto 8), zwłaszcza jeśli będzie uprawiać PSJ-ota ....
Ten silnik 1.6 jest dość przyjemny w jeździe, w miarę elastyczny i nie do zajechania; bardzo trwały. Do normalnej jazdy wystarczy.
Tyle, że w porównaniu do 1.8T to przepaść jeśli chodzi o osiągi :diabelski_usmiech
Tak więc lepiej 1.6 w tym przypadku, chyba że od czasu do czasu będziesz mógł go pożyczać :twisted:
Nie znam tych aut ale przymierzam się do któregoś z tych:
1 - OCTAVIA TOUR SPORT benzynowy 1,6 / 75 kW (102 KM)
2 - OCTAVIA classic benzynowy 1,6 / 75 kW (102 KM)
3 - OCTAVIA TOUR PLUS ICE + benzynowy 1,6 / 75 kW (102 KM)
Autko potrzebne głównie do jazdy w mieście sporadycznie w dłuższe trasy.
Które byście polecili ?
dodaj 1000 zł do Octavii II Classic i masz już Mint (z klimatyzcją). Róznica jakosciowa i komfort nieporównywalny w stosunku do Octavii I. 1,6 znacznie przyjemniej jexdzi w OII niz w OI. Njlepiej wybierz sie na jzdę próbną i porównaj oba auta
Octavia III Combi Style 1,4 TSI 150KM DSG
BMW E38 740iA
Z doswiadczenia wiem ze przynajmniej kobieta ma troche lzejsza noge i spalanie w miescie w wypadku mojej zony to srednio 7,2 mi niestety nie udaje sie zejsc ponizej 8,5 i to jak niezabardzo jej podkladam. 1,6 75kW (102KM) to maly smok szczegolnie w zakorkowanej warszawie. Jak dla mnie ma zamalo mocy i z checia zamienil bym na 1.8T ale narazie ciesze sie tym co jest i nienazekam auto prowadzi sie dobrze i nie mam znim wiekszych problemow, zauwazylem ze auto przy wiekszych obrotach i dynamicznej jezdzie spala mniej niz stojac w korkach spalanie dochodzi do 11l. Co do mojej zony to dla niej 102KM w zupelnosci wystarcza i z auta jest bardzo zadowolona.
Zdecydowal bym sie na
1 - OCTAVIA TOUR SPORT benzynowy 1,6 / 75 kW (102 KM)
ze wzgledu na poprawiona stylistyke i wyposazenie, ale zastanowil bym sie powaznie nad 1.8T.
Pamietaj ,ze wersja 1.8 T ma ekskluzywne tarcze z tył a 1.6 bębny wiec nie doplacasz tylko do silnika.
Tour Sport ma także oprocz wyminionych wyżej niebieskie szkła lusterek oraz osłone pod tylnią częścią auta.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Tour Sport ma też lepsze fotele oraz spojler z tytułu.
Z tym, że wersja Tour Sport cenowo jest już "bliska" Octavii II.
Tour Sport 1.8T kosztuje 66 tys. a Octavia II 1.8TSI /lub 1.8TFSI jak ktoś woli/ kosztuje
76 tys.
Biorąc pod uwagę, że Octavia I to już stary model, którego produkcja ma się zakończyć
w ciągu 2 lat cena auta używanego będzie szybciej spadać.
Dlatego dopłatę do Tour Sport trzeba rozważyć :roll:
"Pokryte ciemno szarą tapicerką o ciekawym wzorze fotele, z bardzo dobrym trzymaniem bocznym, można nazwać kubełkowymi - naprawdę na to zapracowały, choć nawet w seryjnej Skodzie ten element zasługuje na uznanie."
seven, jezeli ma to byc 1.6, to wolalbym OII wersja Mint, jak to ktos juz wczesniej napisal. Zawieszenie, komfort i wykonanie, to zupelnie inna bajka niz w OI.
A jezeli ma byc szybkie to Octavia Tour z 1.8T :diabelski_usmiech
I w tym i w tym spalanie na porownywalnym poziomie. Moja OI 1.8T jak jeszcze byla seria, to zadowalala sie 10,5l po miescie.
Chyba zdecydujemy się na Mint (jeżeli chodzi o Skodę), jeżeli zdołam przekonać drugą połowę (uparła się na tour sport).
W salonie w cenie auta (mint lub tour sport) proponują gratis pakiet ubezpieczeń na rok i radio oraz upust na opony zimowe i 5 % upust w serwisie.
Najgorsze jest to, że czeka nas jeszcze wizyta w Toyocie i Seacie, a ja już mam łeb 6/9.
Komentarz